( Last Updated: May 18, 2025 )
This privacy policy ("Policy") defines how Joseph's Office of Administrative Scrivener ("we", "us", "our") uses and protects the personal information a user ("you") provides to us when a user uses the website [ https://josephlegalservices.gyosei.or.jp/ ] ("Website") and the quotation service ("Quotation Service").
We may change this Policy at any time. Updated version of this Policy shall be published on this Website. Please visit this Website for the latest version of our Policy.
We may collect the following personal information when you use this Website and this Quotation Service, via email, web, physical document and oral. Furthermore, if necessary, with your permission, we may request to obtain your personal information from the Japanese administrative agencies.
We collect your personal information in order to:
We are committed to securing your personal data and keeping it confidential to prevent data theft and unauthorized access by implementing latest technologies and software.
We do not intend to collect cokkies.
Since we do not control other websites from the links of this Website, we shall not be held responsible for your data and privacy protection there. This Policy DOES NOT govern other websites so please make sure you read the privacy policy documentation of the websites you visit from the links.
We shall deal with you or your representative's disclosure request in accordance to the laws and regulations, regarding your personal data we have, how we use your personal data, the record of provisions to third parties, addition, revision and deletion of your personal data, and suspension of usage, erasure, or third party provisions of your personal data ("Requests"), only when we can confirm such request has been brought by you yourself. If you or your representative's discolosure request hasn't been done properly, we may be unable to respond to your request.
Please find our contact information from our website.
To make a disclosure request, please make sure you write down the following and send your document to us vis email or physical mail. If there's a fee (see below), we will respond to your request only after the confirmation of your payment. Any other expenses such as postage stamp, bank transfer fees, obtaining personal identification documents, etc., shall be borne by you.
Where to Request
How to Request
A disclosure request for a notification of the purpose of usage, personal data held or a record provided to third parties shall be JPY 1,500 per request. A request to add, revise or delete personal data held and suspension of usage, erasure, and third parties provision shall be free of charge. Even if in the cases where personal data held are non-existent or we are unable to respond to your request due to laws and regulations, any fees paid shall NOT be returned. We shall advise you on payment methods per your inquiry.
After your identity verification, your representative's identity verification (if applicable), confirmation of other relevant documents (if applicable) and payment confirmation (if applicable), we shall respond accordingly either by electronic or physical mail.
For your inquiry regarding this policy, please find our contact information from our website. Our website is at [ https://josephlegalservices.gyosei.or.jp/ ].
このプライバシーポリシー ( 以下、 「 本ポリシー 」 ) は、ジョセフ行政書士事務所 ( 以下、 「 当事務所 」 ) が提供する当事務所のウェブサイト [ https://josephlegalservices.gyosei.or.jp/ ] ( 以下、 「 当サイト 」 ) 及びお見積りサービス ( 以下、 「 当見積りサービス 」 ) に関連して取得する利用者の皆様 ( 以下、 「 ユーザー 」 ) の個人情報の取扱いについて定めるものです。
当事務所は、本ポリシーを、随時、変更及び改正できるものとします。本ポリシーが更新された場合は当サイト上にて掲載いたします。本ポリシーの最新版については当サイトをご覧ください。
当事務所は、ユーザーが当サイト及び当見積りサービスを利用するにあたり、電子メール、ウェブサイト、書面、口頭により以下の個人情報を取得することがあります。また、ユーザーの同意を得た上で、必要に応じて日本の行政機関からユーザーの個人情報を取得することもあります。
当事務所は、以下の目的に利用するために個人情報を取得しております。
当事務所は、最新のテクノロジーとソフトウェアを実装して、ユーザーの個人データーを保護し、機密性を維持し、データ盗難や不正アクセスを防止することに尽力するものとします。
当事務所はクッキーを取得する意図はございません。
当事務所は、当サイトのリンク先にある他サイトを管理しておりませんので、他サイトにおけるユーザーの個人情報及び個人関連情報の取扱いについて責任を負いません。本ポリシーは他サイトには適用されませんので、当サイトのリンクから他サイトへアクセスする場合は、他サイトのプライバシーポリシーをご参照ください。
当事務所は、保有個人データに関して、ユーザー本人又はその代理人から保有個人データーの利用目的の提示、保有個人データの開示、第三者提供記録の開示、保有個人データの追加・訂正・削除、保有個人データの利用・消去・第三者提供の停止 ( 以下、 「 開示等 」 ) 、の請求を受けた場合、当該請求がユーザー本人によるものであることが確認できた場合に限り、法令に基づいて対応いたします。ユーザー本人又はその代理人による開示等の請求が、以下に定める請求方法に従い適切に行われていない場合、当該請求に応じられない場合がございます。
当事務所の連絡先は当サイトにてご案内申し上げます。
開示等のご請求をされる方は、以下の必要事項をご記入の上、電子メール又は郵送にてご送付ください。手数料がかかる場合(下記参照)はご入金確認後の対応とさせていただきます。切手代、振込手数料、本人確認書類の取得費用、その他費用等につきましてはユーザーのご負担とさせていただきます。
請求先
請求方法
利用目的の提示、保有個人データの開示又は第三者提供記録の開示のご請求につきましては、1回の請求につき1,500円の手数料をいただきます。保有個人データの追加・訂正・削除及び保有個人データの利用・消去・第三者提供の停止につきましては、無料で承ります。保有個人データが存在しない場合又は法令によりご請求に応じられない場合であってもお支払いいただきました手数料は返金できませんのであらかじめご了承ください。お支払い方法については、お問い合わせいただきましたときにご案内させていただきます。
ユーザー本人の本人確認、代理人の本人確認(該当する場合)、その他関連書類の確認(該当する場合)及び入金確認(該当する場合)が完了した後、当事務所は電子メール又は郵送によりご請求内容に従って回答いたします。
本ポリシーに関するお問い合わせは、当サイト [ https://josephlegalservices.gyosei.or.jp/ ] に掲載されている連絡先までお願いいたします。